Рішення тематичних кросвордів
Рішення тематичних кросвордів з математики як засіб активізації запам'ятовування математичної термінології. У дослідженнях вчених-дефектологів відзначається, що серед факторів, що впливають на процес запам'ятовування, велика роль належить повторення. Відтворення в пам'яті наявних знань або повторне сприйняття сприяє поглибленню знань і умінь. Вы можете заказать и купить кроссворды для детей вот на этом портале по самой выгодной и доступной цене, без накруток и переплат. Повторення можуть бути одноманітними і варіюватися. Одноманітні повторення незначно допомагають осмисленого запам'ятовування. Варіювання повторень, при яких передбачається внесення нових елементів у зміст матеріалу, що запам'ятовується, здійснення при повторенні різного роду порівнянь, використання різноманітних способів відтворення навчального матеріалу і різноманітність умов практичного застосування знань створюють можливість розглянути досліджуване з різних сторін, краще його осмислити, забезпечити збереження знань у розумово відсталих школярів на більш тривалий термін. Варіювання повторень надає динамічність всього навчального процесу, підвищує до нього інтерес. Вносячи в кожне повторення якісь нові елементи, педагог, спираючись на які мають у школярів знання, формує у них нові уявлення поняття. Переваги варійованого повторень над однотипними пояснюються тим, що модифікація повторень в більшій мірі пов'язана з активною роботою мислення учнів і не зводить засвоєння знань до простого їх заучування. Вона вимагає від учнів свідомості і самостійності, так як передбачає нові за характером завдання. (В. Г. Петрова, І.В. Белякова)
До численних факторів, що впливають на процес запам'ятовування розумово відсталими школярами навчального матеріалу, відноситься спосіб його сприйняття. Багатьма дослідниками виявлено, що учні спеціальних шкіл VIII виду успішніше пригадують той матеріал, запам'ятовування якого відбувається з використанням різних допоміжних засобів і прийомів (картинок, плану, схем, питань, класифікації та ін.).
Одним із прийомів, що сприяють активізації запам'ятовування математичних термінів, є застосування кросвордів на уроках математики.
Особливе значення для продуктивності запам'ятовування має те, в якій формі воно протікає (довільної і мимовільної). Мимовільне запам'ятовування здійснюється ненавмисно, без спеціального завдання запам'ятати. Людина краще запам'ятовує те, що відповідає його інтересам, мотивам, потребам. Застосування кросвордів підвищує інтерес учнів до навчальної діяльності, сам процес заповнення кросвордів є для учнів цікавим. Запам'ятовування математичних термінів здійснюється як би само собою, мимоволі, в результаті вольовий і свідомої діяльності школярів при вирішенні кросвордів.
При створенні кросвордів з математичної тематики не обов'язково домагатися симетрії в розміщенні клітинок для вписування слів. Важливо використовувати ідею цієї гри для включення учнів в активну розумову діяльність. Пропоновані учням кросворди складені учителем по окремим темам програми, але можуть містити і завдання з різних тем. Нескладні за формою і змістом - включають від 5 до 10 слів. Рішення кросвордів є учням, але завдання в міру важкі, змушують їх думати над відповіддю.